Avkrevd penger for sluttrengjøring to ganger

Da vi skulle hente nøklene til huset hos Dancenter på ankomstdagen, ble vi bedt om å betale DKK 1.100,- i depositum og DKK 1.200,- i oblogatorisk sluttrengjøring. Vi betalte og fikk nøklene utdelt.

Etter et par dager husket vi at at sluttrengjøringen var obligatorisk og inkludert i denne summen vi allerede hadde forhåndsbetalt for leie av huset. Vi dro derfor innom Dancenters kontor og gjorde oppmerksom på at vi hadde betalt sluttrengjøring 2 ganger. Heldigvis hadde vi tatt med alle nødvendige papirer som beviste dette. Til tross for bevisene ble det en lengre diskusjon mellom oss og en kvinnelig ansatt – Janni – på lokalkontoret. Hun kontaktet også hovedkontoret i København i løpet av samtalen. Vi opplevde personalet på Dancenter i Gilleleje som svært lite hyggelige, mens vi tydeligvis ble ansett som både vanskelige og kranglete. Til slutt måtte de likevel motvillig innrømme at vi hadde rett, og at pengene skulle tilbakebetales ved avreise.

På avreisedagen måtte vi likevel igjen gjennom en ny runde med argumentasjoner rundt denne saken! Igjen opplevde vi stemningen som ubehagelig, men vi ga oss ikke og fikk til slutt tilbake pengene vi hadde krav på.

Unnskyldning eller beklagelse fra DanCenter etter dette? Ånei, langt ifra! En sur og mutt mine var alt Janni hadde å bidra med. Vi anbefaler å sende hele lokalkontoret i Gilleleje på kurs i service og kundebehandling. Smilekurs het det visst før…

Advertisements

4 svar til Avkrevd penger for sluttrengjøring to ganger

  1. Lisbeth Eriksson sier:

    Jeg kan kun tilslutte mig denne kritik. Vi har med stor beklagelse mødt personalet på Dancenter-Gilleleje-kontoret, da de er meget lidt serviceminded. Som eksempel kan vi nævne surhed ved ankomst og udlevering af nøglen. Da strømmen gik p.gr.a. tordenvejr, kontaktede vi hot-linen, som ikke blev besvaret. Vi blev derfor nød til, at skrue hængslerne af døren indtil redskabsskuret, fordi HFI-relæet befandt sig der (utroligt usmart) og derefter tænde igen, så vi fik strøm igen (det var altså blevet mørkkt på det tidspunkt). Da vi ved afrejsen gjorde opmærksom på, at det var dårlig service ikke at ringe tilbage til os, selvom vi havde lagt besked på telefonsvareren, fik vi det frække svar, at de ikke kunne stå til rådighed altid

    • aldrimerdancenter sier:

      Oj, du har vært på *selveste* Gilleleje-kontoret! Selv var jeg så rasende på de frekke arrogante ansatte der, at jeg måtte bli igjen utenfor ved avreise. Ellers er jeg redd det hadde kommet til en ukontrollert eksplosjon fra min side. At disse menneskene arbeider innenfor ferie og fritidsbransjen og skal bedrive service, er fantastisk ironisk sak..
      Styr unna for all fremtid! (Men det er det vel unødvendig å oppfordre til… 😉

  2. John sier:

    Vi er en norsk familie som leide hytte gjennom Dancenter på Dueodde, Bornholm, sommeren 2011.
    Hytten var katagorisert som 4-stjerner, men var nok mer en
    2-stjerners hytte.
    Hytten var skitten da vi ankom, og bar preg av stor bruksslitasje både utvendig og innvendig. I tillegg virket ikke internet og det var
    dårlig med varmt vann. Internet ble etter gjentatte purringer fikset etter 3 dager, og det samme med varmtvannet.
    Siste dagen vasket vi ut hytten fra gulv til tak, og den var ganske rein da vi forlot den. Imidlerid så sender Dancenter oss nå et krav om innbetaling av depositum på rengjøring, og påstår at vi ikke har gjort skikkelig rent etter oss. Dette er bare tull, og jeg mistenker dem for å spekulere i dette. Jeg tviler ogsåsterkt på at de har vært og gjort rent på hytten etter at vi reiste, men dette kan jeg ikke bevise. Jeg kontaktet Dancenter i Bornholm for å konfontrere dem angående depositum, men ble møtt med en meget arrogant tone, og fikk beskjed om at neste gang så måtte vi bestille utvasking siden vi ikke klarer å gjøre det selv. Makan til frekhet!!
    Jeg har snakket med endel andre som har brukt Dancenter, og som sitter tilbake med negative erfaringer.
    Vi liker oss veldig godt i Danmark, og vil reise tilbake, men aldri mer Dancenter for våres del. Depositumet kan de se langt etter. Hold dere unna dette selskapet.

  3. aldrimerdancenter sier:

    Takk for innlegg, John. Du opplever altså en arrogant tone også på Bornholm-kontoret… Det er nok et bevis på at det ikke er bare uheldige enkelt-episoder vi snakker om, men en generell ukultur i Dancenter.
    Kunden skal tydeligvis melkes maksimalt hver gang, og det er aldri viktig å la hun/ham sitte igjen med en god følelse til slutt. Det er utrolig at Dancenter fortsatt klarer å lokke kunder til sine feriehus. Jeg støtter din konklusjon: Hold dere unna Dancenter!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: